Verbindende communicatie voor vrijwilligers
In een vrijwilligerswerking komen veel verschillende mensen samen: vrijwilligers, elk met hun achtergrond, maar ook professionele krachten, bezoekers, cliënten, enzovoort. Waar een diverse groep samenkomt en samenwerkt, duikt al eens een geschil op. Emoties kunnen snel opspelen bij misverstanden.
Deze opleiding heeft als doel om vrijwilligers handvaten en tips mee te geven. Op die manier leer jij efficiënt, verbindend en geweldloos te communiceren met al wie over de vloer komt van de werking. Volgende onderwerpen komen daarbij aan bod:
- Hoe werkt communicatie, de bouwsteen van interpersoonlijk gedrag?
- Wat kleurt onze communicatie (en interpretatie)?
- De werking en het nut van emoties
- Onder welke omstandigheden willen en kunnen mensen hun gedrag wijzigen?
- Welke verschillende vormen van feedback zijn er en welke is hun impact?
- Hoe geef ik constructieve feedback in mijn (vrijwilligers)werkcontext?
- Waarom is het zo moeilijk om feedback te geven?
- Tips & tricks: preventieve tips zoals mindset en 3-delige IK-boodschap.
Doorheen de vorming is er ruimte voor voldoende praktijkgerichte oefenen, en ga je aan de slag met real-life cases, aangedragen door de trainer en door de deelnemers.
Deze vorming wordt gegeven door PerCo. Het zet wetenschappelijke bevindingen om naar accurate, praktijkgerichte en toegankelijke toepassingen. PerCo consulenten spreken de taal van de doelgroep, en bouwen een partnerschap uit met de mensen die ze opleiden. Tegelijkertijd durven ze hen ook uitdagen en tegenspreken als dat nodig is.
De zaal is rolstoeltoegankelijk. Zijn er extra aanpassingen nodig om ervoor te zorgen dat je deze sessie kan bijwonen? Meld het zeker bij jouw inschrijving.
Deze vorming is bedoeld voor al wie vrijwilliger is binnen een Gentse organisatie.
9000, GENT
België