Hoe sterke digitale communicatie inzetten om vrijwilligers te werven en behouden
De manier waarop we met kandidaten en vrijwilligers in gesprek gaan, verandert voortdurend. Uit signalen merken we dat veel Gentse Vrijwilligersorganisaties vastlopen op hun (digitale) communicatie. Ze zijn niet vertrouwd genoeg met digitale communicatie, gebruiken de juiste kanalen niet, krijgen hun boodschap niet afgestemd op de (nieuwe) doelgroep, hebben moeite met hoe ze een boodschap presenteren, enzovoort. Als ze erin slagen om nieuwe kandidaat-vrijwilligers te vinden, is het geregeld moeilijk om hen op termijn te behouden.
Gedurende twee sessies gaat Serge van Digiraf aan de slag met jouw organisatie. Tijdens de eerste sessie krijg je enerzijds inzichten in verschillende theoretische modellen die werken op communicatief vlak. Anderzijds wordt er voldoende ruimte gelaten om de specifieke context van jouw werking te bespreken, en uit te wisselen met de andere deelnemers. Op die manier kom je tot een plan van aanpak waar je mee aan de slag kan binnen de eigen context. Tijdens de tweede sessie kom je terug samen om te bespreken wat werkte en wat bijgestuurd moet worden.
De bedoeling is om praktijkgerichte inzichten te geven die je zelf kan toepassen in je organisatie. Je gaat in gesprek met collega's. Je krijgt richting en perspectief zonder dat we “aan de knoppen gaan zitten” of samen teksten gaan schrijven. Het heeft langdurige impact om zelf met de inzichten aan de slag te gaan binnen jouw unieke context.
Digiraf is dé partner voor mensgerichte digitalisering in de social profit. Vanuit een duidelijke aanpak die leidt tot sterke resultaten en langdurige effecten werkt het samen met mensen in organisaties om die digitale beweging te maken.
De zaal is rolstoeltoegankelijk. Zijn er extra aanpassingen nodig om ervoor te zorgen dat je deze sessie kan bijwonen? Meld het zeker bij jouw inschrijving.
Deze vorming is bedoeld voor al wie binnen een Gentse organisatie vrijwilligers aanstuurt.